Åtta frågor om folkparkens framtid

Insändare
PUBLICERAD:
Foto: Christian Östensen
Tack för alla sympatier beträffande min insändare om Folkparken 17/1, och jag har även fått veta att jag lever. Därför skall jag nöja mej med att ställa några frågor till kommunledningen efter att Folkparksstyrelsen tydligen lagt ner sin verksamhet. När dessa frågor fått svar ska jag lägga ner pennan i denna fråga:

1/ Nu måste väl en upphandling ske om att få hyra Jubileumsteatern, då nuvarande arrendator inget avtal har, eller hur?

2/ Nuvarande arrendator har bevisligen på några punkter haft brister när det gäller att driva verksamheten, men ryktesfloran är stor. Vad är sant och osant?

3/ Betalning av fakturor har i vissa fall gått till indrivning eller Kronofogden. Detta måste ni veta, eller?

4/ Vissa arrangemang har haft låga besökssiffror, men det har bland annat slätats över genom att hänvisa till dåliga lokaler. Stämmer detta verkligen?

5/ Ingår det i avtalet med Folkparksföreningen att luncher skall serveras? Dessa har upphört.

6/Det måste ställas krav på erfarenhet eller kunskap i restaurang- och nöjesbranschen för att driva en av Sveriges mest vackert belägna nöjeslokaler, eller hur?

7/ Det finns kunskap hos flera entreprenörer i bygden, vilka under årens lopp fått en stor erfarenhet och som kan vara intresserade av att vara med och komma in med ett anbud. Har man tagit hänsyn till detta?

8/ Det talas öppet om att det fanns minst en sådan för bara ett par år sedan, som aldrig fick chansen, men som nu kanske vill vara med?

Björn Berggren

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.