Digitalt event ersätter UF-mässan
Varje år genomförs UF-mässan på stora arenor med montrar där UF-elever säljer produkter, marknadsför tjänster och berättar om sina innovationer för besökarna. UF-mässan drar i genomsnitt 5000–6000 besökare.
Digitalt koncept
På grund av pandemin kan den inte genomföras som vanligt i år utan det blir istället ett nytt koncept. Mässan ersätts av E-week och UF-gallerian.
Under vecka 11 hålls E-week, en digital aktivitetsvecka med entreprenörskap och lokal e-handel i fokus. Det blir en rad aktiviteter för elever, lärare och alumner som digitala föreläsningar, workshops och säljtillfällen.
En webbshop
I samband med veckan kommer en ny marknadsföringsplattform hållas öppen, UF-gallerian. Där samlas hela landets UF-företag och där kan besökarna handla genom en webbshop.
– UF-mässan brukar vara årets höjdpunkt där unga entreprenörer visar upp sina idéer och erbjudanden. Nu när tillställningen blir digital vill vi ge UF-företagarna så bra förutsättningar som möjligt att synas, säger Louise Samuelsson, regionchef på Ung Företagsamhet i ett pressmeddelande.
Livesänd prisutdelning
Under vecka 12 genomförs tävlingar i olika kategorier varav några är SM-kvalificerande. Prisutdelningen kommer att livesändas från Sparbanken Lidköpings Arena den 26 mars.