Kvaliteten måste höjas - många klagomål om färdtjänst

Insändare
PUBLICERAD:
Foto: Johan Nilsson/TT

Hej! Västtrafik. Inga riktiga besked ger ni när ni skriver svaret i tidningen den 20/9.

Jag har lämnat in sju klagomål på mina färdtjänstresor. Sex av dessa har jag fått ersättning för - 100 kronor för de första fyra resorna och de andra två har jag fått 200 kronor för. Den sista resan (det sjunde klagomålet) har jag ännu inte hört något om.

Jag har kvar kvittot när jag fick betala för både permar/ledsagare och mig själv, trots att jag inte skulle betala för ledsagaren.

Hur utbildar ni era chaufförer? Jag har flera gånger haft chaufförer som inte hittar och där jag upplevt dåligt bemötande. När man beställer färdtjänst så ska det stå vad kunden behöver och vart man ska åka.

Ni får ha bättre kvalitet och kontroll av trafiken ni upphandlar. I min krets så hör jag vad folk är arga på er.

Skärpning Västtrafik.

Arg färdtjänståkare

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.